E-commerce z produktami spożywczymi może kreować wizerunek na wiele sposobów. Do swojej promocji może między innymi używać narzędzi takich jak pozycjonowanie, Google Ads, e-mail marketing czy social media. Działania promujące wieloma kanałami działają najlepiej. Sprawdź, dlaczego warto założyć sklep internetowy i jak go skutecznie i efektywnie promować.
Dlaczego warto zainwestować w e-commerce?
Posiadanie e-sklepu w branży spożywczej to wiele korzyści zarówno dla właściciela, jak i jego klientów. Wśród wielu można wymienić:
niskie koszty działalności, takie jak wynagrodzenie pracownika, opłaty lokalowe takie jak czynsz czy media itp., to sprawia, że więcej pieniędzy można zainwestować w rozwój biznesu,
dostępność pełnego asortymentu 24/7, bez znaczenia jest lokalizacja i godzina robienia zakupów,
dotarcie do bardzo dużego grona klientów na całym świecie, co wpływa korzystnie na sprzedaż,
kreowanie pozytywnych relacji z konsumentem – klientem e-sklepu z pomocą ułatwień kontaktu, takich jak formularze czy czat, a co za tym idzie kreowanie wizerunku firmy,
możliwości działania dwutorowo – sprzedaży zarówno online, jak i stacjonarnie, co może pomóc w maksymalizacji dochodów i zajęciu pozycji lidera w danej branży.
Jak sprawić, by e-commerce spożywczy był często odwiedzany?
Swój sklep internetowy możesz reklamować z pomocą systemu Google Ads. Pomaga on w zdobyciu widoczności w wyszukiwarce Google i innych miejscach w sieci. Można w tym samym czasie reklamować e-commerce, artykuły spożywcze, a także ich kategorie.
Aby wypromować e-sklep, należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe, kierować reklamę do konkretnych os ób i optymalizować wyniki, a także budować wizerunek firmy w sieci.
Gdy otwierasz spożywczy e-sklep, warto
wskazać, czym Twoje produkty różnią się od innych, podobnych, na tej podstawie budować wizerunek firmy w internecie,
prowadzić tematycznego bloga o żywności i żywieniu, suplementacji oraz udzielać się na forach, grupach, portalach branżowych,
jeśli stosujesz różnego typu oznaczenia np. fair trade – wyjaśnić je,
oznaczać widocznie produkty wege,
zgłosić działalność do Sanepidu
zawierać bardzo dokładne opisy każdego z produktów oraz informacje o działaniu ich składników,
wskazać, do jakiej grupy klientów kierowany jest konkretny produkt, na jakie dolegliwości może pomóc,
stosować cross-selling (proponować do zamówienia produkty, które również mogą się przydać odbiorcy),
wykorzystać świadomość żywieniową odbiorców oraz ich zamiłowanie do konkretnej kuchni, a także oczekiwania w odniesieniu do smaku czy składu, brak dostępności konkretnych produktów stacjonarnie czy w innych sklepach online.
Jak można promować spożywczy e-commerce?
Aby zdobyć duże grono klientów, można wesprzeć e-sklep takimi metodami, jak
pozycjonowanie (SEO), czyli zespół bezpłatnych działań, które możesz wykonać w witrynie Twojego sklepu oraz poza nią (dobór konkretnych słów kluczowych, zamieszczanie kompletnych, wartościowych treści, optymalizacja techniczna, meta dane, certyfikat SSL, szybkość ładowania, responsywność, linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne),
Social Media (darmowe działania na Facebooku czy Instagramie lub Tik Toku to możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców, także wyszczególnionych grup z pomocą płatnych kampanii),
E-mail Marketing to dobre rozwiązanie, aby utrzymać kontakt z klientem np. poprzez wysyłanie mu kodów promocyjnych.
Wizerunek firmy zajmującej się sprzedażą artykułów spożywczych i gastronomicznych ma duże znaczenie w sieci. Warto zatem zbudować sklep internetowy i zadbać o jego promocję.