Firma zajmująca się obrotem i zarządzaniem nieruchomościami z pewnością powinna zaistnieć w sieci. Wybór mieszkania, czy też domu przez klientów wymaga czasu, przeglądnięcia wielu ofert, odwiedzenia wybranych miejsc. Obecność w sieci pomaga w tym procesie. Daje klientom możliwość zastanowienia się nad tą, często bardzo ważną i niełatwą decyzją. Jak sprawić, aby zwrócili uwagę właśnie na Twoją firmę?
Jak promować firmę zajmującą się obrotem nieruchomościami?
Różnego typu agencje nieruchomości zamieszczają oferty sprzedaży czy też wynajmu różnych posiadłości na portalach ofertowych. Minusem tego typu rozwiązania jest to, że oferta może zginąć wśród bardzo wielu innych, nierzadko podobnych. Dlatego też, jeśli prowadzisz agencję nieruchomości, warto zadbać o własną, czytelną stronę, gdzie takie ogłoszenia będą zamieszczane wraz z cennikiem i wszystkimi innymi szczegółami. Aby ta strona mogła zostać zauważona wśród stron konkurencji, należy ją odpowiednio wypozycjonować, aby wyświetlała się jako jeden z pierwszych wyników w wyszukiwarce.
Jaka powinna być strona internetowa, by dobrze się pozycjonowała?
bogata w wartościowe i unikalne treści, odpowiadające wyczerpująco na wszelkie pytania, jakie mogą mieć klienci oraz zawierająca popularne frazy – słowa kluczowe używane w branży nieruchomości,
atrakcyjna wizualnie (zawiera zdjęcia, grafiki, filmy ukazujące nieruchomości kompleksowo),
zoptymalizowana pod względem technicznym,
responsywna (dostępna do prawidłowego odczytu zarówno na komputerach, jak i telefonach),
bezpieczna (zawiera certyfikat SSL),
szybko się ładująca,
zawierająca wartościowe linkowanie zewnętrzne do artykułów o nieruchomościach, portalach i forach o domach i tym podobnych.
Stronę można również wypozycjonować płatnym system reklamowym Google Ads, który gwarantuje jedne z pierwszych miejsc w wyszukiwaniach oraz możliwość innych reklam jak linki sponsorowane czy banery.
Co jeszcze daje firmie z branży nieruchomości własna strona internetowa?
Budowanie eksperckiego wizerunku firmy w sieci i wiarygodności, zwłaszcza gdy do strony dołączysz blog, na którym będziesz zamieszczać porady dotyczące deweloperów i nieruchomości,
utrzymanie kontaktu z klientem – być może komuś nie będzie odpowiadała aktualna oferta, ale za jakiś czas poprosi o pomoc w kupnie lub wynajmie mieszkania czy domu,
możliwość prezentacji oferty i aktualizowania jej tyle razy i tak często, jak to potrzebne,
dostępność całodobowa – klient ma czas, aby zapoznać się z informacjami, wrócić za jakiś czas, zastanowić się nad wyborem mieszkania,
dostępność statystyk, które dają możliwość analizy ruchów klientów na stronie, dzięki czemu dowiadujesz się, czego Twoi klienci szukają i czym są najbardziej zainteresowani,
skuteczniejsze konstruowanie kampanii reklamowych, ze względu na dobre poznanie odbiorców.
Jak jeszcze można promować firmę zarządzającą nieruchomościami?
Promocja firmy w sieci powinna być wszechstronna, dlatego przydatne będą również profile w Social Mediach, takich jak Facebook, Instagram, czy TikTok. Dzięki mediom społecznościowym Twoja firma w sieci ma możliwość dotarcia do jeszcze większej liczby odbiorców, jeszcze lepszego poznania ich potrzeb oraz jeszcze większej rozpoznawalności. Oprócz bezpłatnego udostępniania treści możesz tworzyć reklamy, które precyzyjnie trafią do osób zastanawiających się nad zakupem/wynajmem mieszkania/domu oraz korzystać ze sprzedażowych funkcji, takich jak Marketplace.
Promując firmę w sieci, trzeba zadbać o możliwość wyróżnienia się wśród konkurencji, co można dokonać wybierając różnorodne formy marketingowego wsparcia.